|~Pc kopat 2oo8~|| HACKİNG ,SECURİTY,PROGRAMLAMA,PROGRAM,İNTERNET ERİŞiMİ ,PAYLAŞIM PORTALI

BİLGİSAYAR, WEB PROGRAMLAMA,İNTERNET ERİŞİMİ, PROGRAMLAMA VE PC BAKIM, DONANIM, PC GÜVENLİK SUNUCU YOLU
 
AnasayfaSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Will Of Steel

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
*****GAMEOVER*****
MODERATÖR
MODERATÖR
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 120
Nerden : KonYA
Lakap : OYUN KOPAT-ÇÖPÇATANCI-MATEMATİKCİ-MATEMATİK MANYAĞI xD xD
RUH HALİ :
SADECE BU KONUDA AŞAĞIDAKİ KADAR TEŞEKKÜR EDİLDİ : <div class="js-kit-rating" view="score"path="" title="" permalink=""></div><script src="http://js-kit.com/ratings.js"></script>
TAKIM :
Kayıt tarihi : 13/08/08

MesajKonu: Will Of Steel   Çarş. Ağus. 20, 2008 4:59 am

Savaş, savaşabilirsen...

Strateji denince benim aklıma önce Warcraft serisi sonra da Command&Conquer serisi gelir. Warcraft�ın mistik bir dünyada geçtiğini düşünürsek, Command&Conquer oyunları her daim gerçek dünyada yaşanmış veya yaşanması muhtemel olan savaşları bizlere sunmuştur. Özellikle Red Alert 1&2, gerek oynanışıyla gerek konusuyla, RTS türünün en önemli örneklerinden olmuştur. Aradan geçen yıllar sonunda aynı ekibin bir çok oyunu PC�lerimize konuk oldu. Aralarından hiç biri oyuncuların üzerinde Red Alert gibi bir etki bırakmasada, Command&Conquer Generals da türün övgüye değer yapımlarından biri oldu.

Uzun zamandır piyasaya çıkması beklenen Act of War, muhtemelen RTS sevenleri bir hayli tatmin edecektir. Aynı dönemde çıkan oyunların bu ihtişamlı yapıma karşı ne kadar şansları olabilir? Örneğin Will of Steel, gerçek zamanlı strateji sevenleri ne denli doyurabilecek bir yapım?

Vakit, savaş vaktidir!

Will of Steel�in yüklenmesi tamamladıktan sonra, uzun sayılmayacak bir videonun ardından menüye geçiyoruz. Bu noktada sistem ayarlarınızla oynamayın. Çünkü arkaplan tıpkı Generals gibi oyundan sahneler içeriyor. Hal böyle olunca ortalamanın üstündeki sistemlerde bile ağırlık hissedilebilir. Fakat oyuna geçtiğinizde bu yavaşlamalardan eser kalmayacak diyebiliriz. İlk olarak �Options� ekranını ziyaret edelim. Beklediğinizin aksine ses ayarları dışında herhangi bir opsiyonla karşılaşamıyoruz! Eğer görüntü seçeneklerinizi değiştirmek istiyorsanız, oyundan çıkıp �Config� sekmesine tıklamalısınız.

Campaign moduna geçtiğimizde, tamamlayabileceğimiz 2 adet senaryo var. İlki Afganistan ikincisi ise Iraq olarak belirtilmiş. Fakat şuan için sadece Afganistan bölümleri aktif. Oyunun geçeceği toprakların yakın ve orta doğu olduğu garantilendiği üzere başlıyoruz ilk bölüme. Bir kaç asker, bir kaç tank ve hummer ile sol alt köşedeki �Mini map�te belirtilen noktaya ilerlememiz gerekiyor. Fakat nedendir bilinmez öyle bir minyatür harita sistemi kullanılmış ki, bazen düşmadan çekmiyorsunuz mini map�ten çektiğiniz kadar. Tam olarak çözemediğim ve düzeltemediğim bir sebebten dolayı, haritanın üzerinde biraz yamuk olarak konumlandırılmışız. Örneğin ekranı aşağı çekiyorum yandaki haritada sol üst köşeye gidiyoruz. Yukarı yapıyorum sağ alt köşeye... Bölümün sonuna kadar cebelleştiğim haritaya alışmıştım ki, 2. bölümde açısı değişmiş olarak tekrar karşıma geldi. Bu sefer ekranı sağ almaya çalışıyorum, haritada sol alt köşeye gidiyoruz.
Harita denkleminden sıyrılıp oyunun geri kalanına baktığımda, bir çok hata ile karşılaştım. Bir kere tanklar fazla dinamik hareketler sergiliyor. Tam aksine hantal olması gereken birimlerin başında gelen tanklar, adeta kelebek gibi uçup arı gibi sokacak kıvamdalar(!) Bir başka saçmalık ise askerlerin, motorlu taşıtlarla başa baş hareket etmeleri. İki tane hummer ile beraber bir kaç askeri belirlediğim noktaya gönderiyorum, Humvee�ler gelir gelmez askerlerde bitiveriyor. İnsan içinden bu ne kondisyondur deyiveriyor açıkcası.

Will of Steel�de saçmalıkların ardı arkası kesilmiyor. Bir çatışmadasınız, tanklar olay yerine intikal etmiş. Hareket halinde araç kalmamış. Ortalık toz duman, iyiden iyiye savaşıyorsunuz, o sırada düşman askerinin yanındaki tank havaya uçuyor fakat maşallah askerde herhangi bir tepki yok. Aynı randımanla kaldığı yerden ateşe devam ediyor.

Bir çok RTS�de olan bir başka sorun Will of Steel�de de mevcut. Düşman üssünün çok yakınında başlıyorsunuz bölüme. Neredeyse çitlerinin dibine kadar geliyorsunuz fakat içeriden size karşı herhangi bir birlik gelmiyor. Oraya el sıkışmaya gelmediğiniz malum. İçeriye girene kadar üzerinize birlik gelmemesi, oyunun yapay zekasının ne denli zayıf olduğunu kanıtlar nitelikte. Fakat birliğinizi düşman üssüne soktunuz mu başlıyor bir curcuna. Neyseki kısa süre sonra ortam sakinleşiyor. Çünkü görüş alanınızın dışındakiler savaşa bir türlü teşrif etmiyorlar. Bizim onların biraz üzerine gidip, kendimizi göstermemiz lazım diyebiliriz. Zaten aksiyon halindeyken, bir arada tutmanın neredeyse imkansız olduğu birimleriniz, kendilerini öldürtene kadar düşmanların orta yerinde turluyorlar. Bu yüzden oyundaki aksiyon seviyesi bir hayli yüksek diyebiliriz ama sadece kısa süre için.

Şimdi buradaydılar

Aslında yıllarca oynadığımız bir çok RTS�de savaş sahneleri uzun sürerdi. İki tankın kapışması ya da 2 erin birbirine ateş açması karşısında, taraflardan birinin düşüşü uzun sürerdi. Will of Steel�de ise bu durum tam tersine oldukça hızlı cereyan ediyor. Bir bakıyorsunuz karşınıza birlik çıkagelmiş, bir bakıyorsunuz yerlerinde yeller esiyor... Tabi bu durumda gayet atik hareket eden tanklarımızın da payı yok değil. Öyle hızlılar ki neredeyse attıkları mermi karşı tarafı vurmadan, başka yöne dönüp nişan alıyorlar(!)

Bölümün bitiş noktasına sağ salim vardım diyorsunuz fakat oyun bitmemiş! Maalesef bu gibi durumlarla oldukça sık rastlayacağımız Will of Steel�de, geride kalan birimlere özellikle dikkat edin. Birimlerinizi topladınız, ilerliyorsunuz. Ufak bir çatışmaya girdiniz ve kolaylık düşmanı yok edip, yolunuza devam ettiniz. Fakat durum her zaman böyle olmuyor. Geride kendini öldürtmek için bekleyen bazı birimler kalıveriyor. Birde malum ortadoğu toprakları, çok engebeli araziler ve labirent gibi kanyonlarla dolu... Birime gitmesi gereken noktayı göstermemize rağmen yolu bulamayıp kalıyor bir köşede. Bu durumda sabır timsali bir komutan gibi tek tek yolu göstermeniz gerekiyor.
Oyunda üzerine tıkladığınız birimlerin menzil alanları gözüküyor. İlk bakışta güzel bir ayrıntı. Çünkü stratejik bir noktaya yerleştirdiğiniz biriminizin, ne kadarlık bir alana etki edebileceğini görebiliyorsunuz. Fakat oyun boyunca göreceğiniz kırmızı daireler, atmosferdeki gerçekçiliği bir nebze olsun zayıflatıyor.

Senaryo gerektirdiği takdirde, oyun bize kullanmamız için ekstra birimler veriyor. Sağ üst köşede beliren ikonlar vasıtasıyla kullanabileceğimiz bu materyaller, bazen takviye kuvvet bazende çeşitli silahlar oluyor...

Will of Steel�i oynadığım süre boyunca büyük bir harita ile karşılaşmadım. Genellikle ufak çaplı haritalarda düşman kovaladığımız oyunu oynayabilmek için, en az bir Pentium IV(ve ya AMD) -1.3Ghz işlemciye ihtiyaç var. 256 MB RAM ve en azından 64 MB�lık DirectX 9 destekli bir ekran kartı ile çalıştırabileceğiniz oyun, görüldüğü üzere çok yüksek bir sisteme ihtiyaç duymuyor. Zaten bir yığın saçmalık barındıran Will of Steel, yüksek sistem ihtiyacı gerektirseydi hiç çekilmez bir oyun olurdu.

RTS�lerinde 3 boyuta geçmesiyle son yıllarda grafikler, strateji oyunlarında da aranmaya başladı. Bunun en güzel örneklerinden Rome Total War grafiklerdeki ayrıntılarıyla, Lotr-Battle for Middle Earth ise atmosferdeki gerçekçiliğiyle bizi bu yöndende tatmin etti. Fakat
grafiksel manada da herhangi bir çekiciliği bulunmayan Will of Steel�in, sesleri de grafiklerinden öteye gidemiyor.

Açıkcası piyasada Act of War gibi bir yapım varken, paranızı bu oyuna harcamamanızı öneririm. 2005 yapımı bir oyun olmasına karşın Will of Steel yerine, Generals�ı oynamanız bile kafidir. Zaten oyun bir çok yönden Generals�ı taklit etmeye çalışmış gibi duruyor fakat hiç bir yönden başarılı olamamış. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın.

_________________




*****GAMEOVER*****
GAME OVER BÖLÜMÜ MODERATÖRÜ
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Will Of Steel
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|~Pc kopat 2oo8~|| HACKİNG ,SECURİTY,PROGRAMLAMA,PROGRAM,İNTERNET ERİŞiMİ ,PAYLAŞIM PORTALI :: GAME OVER :D:D:D :: OYUN İNCELEME VE BİLGİLER-
Buraya geçin: