|~Pc kopat 2oo8~|| HACKİNG ,SECURİTY,PROGRAMLAMA,PROGRAM,İNTERNET ERİŞiMİ ,PAYLAŞIM PORTALI

BİLGİSAYAR, WEB PROGRAMLAMA,İNTERNET ERİŞİMİ, PROGRAMLAMA VE PC BAKIM, DONANIM, PC GÜVENLİK SUNUCU YOLU
 
AnasayfaSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Wildfire (PC)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
*****GAMEOVER*****
MODERATÖR
MODERATÖR
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 120
Nerden : KonYA
Lakap : OYUN KOPAT-ÇÖPÇATANCI-MATEMATİKCİ-MATEMATİK MANYAĞI xD xD
RUH HALİ :
SADECE BU KONUDA AŞAĞIDAKİ KADAR TEŞEKKÜR EDİLDİ : <div class="js-kit-rating" view="score"path="" title="" permalink=""></div><script src="http://js-kit.com/ratings.js"></script>
TAKIM :
Kayıt tarihi : 13/08/08

MesajKonu: Wildfire (PC)   Çarş. Ağus. 20, 2008 5:02 am

Yangın olur, biz yangına gideriz!

Ambulans, polis ve itfaiye. Bu üç birim, çok kritik görevlere sahip olduklarından dolayı, büyük sorumluluk altında çalışırlar. Çoğu zaman, yaşam ve ölüm arasındaki çizgi üzerinde köprü görevi üstlenirler. Sorumluluk aldıkları zaman, her şey artık onların ellerindedir. Bu yüzden belki de en son meslekler olarak sayılabilirler. Bu meslekler oyun dünyasına taşındığı zaman, biraz eğlenmenin yanında, aslında ne kadar zor oldukları da bizlere hatırlatılır. Wildfire, bize bu hatırlatmayı, itfaiyecilik açısından yapacak. Tehlikeli yangınların büyümesini engelleyip, onlara karşı koymaya çalışacağız. Zaman zaman başımız belaya girecek, kafamızı kullanmamız gerekecek. Wildfire, bir itfaiyecilik simulasyonu.

Hortumu sıkı tut!

Wildfire bir strateji olarak boy gösteriyor. Çeşitli senaryolar içinde, bize verilen yangın söndürme görevlerini yapıyoruz. Genelde olay bundan ibaret, tabii senaryolara göre görevlerin zorlukları da değişiyor. Bazen ufak bir yangını, ufak bir müdahale ile söndürebilirken, bazı durumlarda da kontrol altına alınması çok zor orman yangınları ile karşı karşıya geleceğiz. Üstelik, rüzgar şiddetini arttırıp yön değiştirdiği zaman da, işimiz çok daha zorlaşacak ve tüm imkanlarımızı seferber etmemiz gerekecek. Ters giden bir şey ya da kritik bir alev sıçraması; her şeyin, hatta adamlarımızın bile kül olmasına sebep olabilir, çok dikkatli olmalıyız.

Wildfire, ayarlarla boğuştuğumuz ve menülerin içinde kaybolup gittiğimiz strateji oyunlarından değil. Direkt olarak görevimizi seçip oyuna girebiliriz. Üstelik, bu senaryoları sırayla oynamak gibi bir zorunluluğumuz da yok, hatta başarısız olsak bile. İstersek bir sonrakine geçebilir ve şansımızı o şekilde deneyebiliriz. Ama iyice alışmadan ileriki bölümlere geçmeyin derim, çünkü bir oraya bir buraya bakmak gerçekten zor oluyor. Ana oyun ekranından bahsetmek gerekirse, genelde ormanlık arazilerdeyiz, buralarda çıkan yangınlara karşı koymaya çalışıyoruz. 3 boyutlu grafiklere sahip olan Wildfire�da dikkatimi çeken ilk özellik, kameranın oldukça hoş biçimde Zoom In ya da Out yapabilmesiydi. İstersek kuşbakışı bir görüntüden, daha geniş bir alanı görerek oynayabiliyoruz. Aksiyonu daha yakından izlemek ve olaylara tam yerinde müdahale edebilmek için, 1. şahıs görünümlü oyunlardaki gibi bir görüntüye kadar Zoom yapabiliyoruz. Bu da Wildfire�ı ilginç kılan bir özellik.

Senaryoların başında, bize söndürmemiz gereken yangın hakkında bilgi veriliyor ve bununla ilgili çeşitli parametreler sunuluyor. Örneğin, yangın bir yerleşim yerine sıçrarsa, o zaman başarısız kabul ediliyoruz. Elimizde sınırlı miktarda para var ve bu parayı en iyi şekilde kullanarak yangına müdahale etmemiz gerekiyor. Üretebileceğimiz çeşitli itfaiye birimleri, araçlar ve bunlara verebileceğimiz çeşitli komutlar bulunuyor. Bir ana üssümüz var, yarattığımız adamlar genelde buradan çıkıyorlar, ayrıca yaratabileceğimiz miktar da sınırlı. Bu yüzden, yangının şekline göre yaratacağımız adamları ve araçları iyi belirlememiz gerekiyor. Yangın mekanında, adamlarımıza çeşitli komutlar verebiliyoruz. Direk yangını söndürtebiliyor, ya da yangının yayılmasını engellemek için çevresine hendekler kazabiliyoruz. Tabii, yaratacağımız her birimin kendine göre avantajları ve dezavantajları olduğunu da belirtelim. Bazı adamlar söndürme esnasında çok yavaş davranırlarken, bazıları da yıldırım gibi olay yerinde bitiyorlar. Wildfire�da kullanmamız gereken araçlar da önemli. Hendekleri daha hızlı ve işe yarar biçimde kazabilmek için buldozer yapabiliyoruz. Onun dışında, yavaş adamlarımızı yangın yerine ulaştırabilmek için, taşıma aracımız var. En önemli araçlardan birisi de yangın söndürme tankeri. Yangına hızlı bir şekilde müdahale edip çabucak söndürebiliyor, tabii bunun da bir bedeli var. Sınırlı miktarda su taşıyor ve deposundaki su bitince, tekrar doldurması gerekiyor. Ayrıca helikopter pistleri oluşturuyor, havadan yardım da sağlayabiliyoruz.
Alev Alev

Wildfire�da itfaiye erlerimiz bazen bizi pek sallamıyorlar. Bir yangını söndürebilmek için, ilgili komutu verip yangının olduğu yeri sürükleme yöntemiyle belirtmemiz lazım. Bunu yapmamıza rağmen komutları algılamayabiliyor ve bu sıra yangın daha da büyüyünce bizim sinir katsayılarımızın artmasına da sebep olabiliyorlar. Ayrıca kamerayı hareket ettirmek bazen çok sıkıcı oluyor. Şöyle ki; acilen bir yere hareket etmemiz gerekiyor, fakat kamerayı o kısma çekmek çok yavaş bir işlem oluyor. Oyun ekranındaki mini haritadan bu işi halletmek belki bir miktar çözüm olabilir, fakat onda da gözle görülebilen bir yavaşlık var ve can sıkıcı oluyor. Erlerimiz bazen ufacık nesnelere takılıyor ve bunun sonucunda gidemeyeceklerini düşünerek daha uzun bir yoldan olay yerine ulaşmaya çalışıyorlar. Ya da bize iş çıkartıp, illa önümüzdeki ağaçları kesmemizi istiyorlar. Bu zorunluluklar da, bir yerden sonra �sen mi bana hükmediyorsun, ben mi sana?� gibi bir soruyu sormamıza neden oluyorlar.

Wildfire, maalesef grafikler konusunda da vasat bir görüntü çiziyor. Zaten oyunun geçtiği mekanlar da tekdüze. Genelde,etrafta yanmak için gereken ağaçlar ve bize zorluk çıkartmak için bekleyen bayırlar var. Ağaçların tasarımı hiç iyi değil, kaskatı duruyorlar. Asıl hayal kırıklığına uğradığım kısım ise, yangın efekti. İtfaiye birimini kontrol ettiğimiz bir oyunda, en çok önem verilmesi gereken hususlardan birisi de yangın efekti olmalıydı. Maalesef ışık gibi gözüküyorlar, hiç bir atmosfer ya da gerilim katmamışlar. Öylece ışık gibi parlıyorlar, biz de gidip söndürüyoruz. Açıkçası bu konuda daha iyisini bekliyorduk. Zoom yapıldığı zaman, görüntüler net, insanı yormuyor, ama neden daha iyisi olmasın ki?

Küllerin sol halkası

Wildfire, işlediği konu nedeniyle orijinal gibi gözükse de, vasat bir yapım görüntüsü çiziyor. Üzerinde biraz daha çalışılsa ve grafiklerde iyileştirilmeler yapılsa, oynanabilecek bir oyun olabilirdi. Hatta, bu orijinalliğin üstüne sağlam bir senaryo yapısı ve daha bol seçenek eklense, mükemmel olurdu. Ama bu haliyle, Wildfire eleştiri oklarından kurtulamıyor.

_________________




*****GAMEOVER*****
GAME OVER BÖLÜMÜ MODERATÖRÜ
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Wildfire (PC)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|~Pc kopat 2oo8~|| HACKİNG ,SECURİTY,PROGRAMLAMA,PROGRAM,İNTERNET ERİŞiMİ ,PAYLAŞIM PORTALI :: GAME OVER :D:D:D :: OYUN İNCELEME VE BİLGİLER-
Buraya geçin: